哲学と質的研究 : 現象学的な質的研究の役割と位置づけについて
Philosophy and qualitative research : The role and status of phenomenological qualitative research
村上靖彦
「生涯現役社会」の推進に見る社会福祉の再編
Welfare reconfiguration as a response to demographic aging : The case of “Life-long active society” in Japan
遠藤知子
スポーツを手段とする貧困削減への取り組み(2) : カンボジアの事例から
Initiatives for poverty reduction through sport in the Homeless World Cup II : The case of Cambodia
岡田千あき
アドバイス表現が受け手に及ぼす影響に関する研究の動向と課題
A review of research on the influence of advice expression on recipients
真下知子 ; 三宮真智子
方法はなぜ重要か : 実践のメタメソドロジーにおける方法の重要性
Significance of Methods in the Meta-methodology of Practice
諏訪晃一
メンタライジング研究の教育への応用可能性
Applicability of mentalizing research in education
増田優子 ; 三宮真智子
「小さな共同性」の<再>前景化について
Re-foregrounding of a small-scale community
河森正人
オルタナティブスクールの類型化 : 全国調査による活動内容のクラスター分析とテキストマイニングによる集合行為フレームの対応分析
Typology of Alternative Schools in Japan : Cluster Analysis with Activities and Correspondence Analysis with Corrective Action Frames with Text Mining
藤根雅之
小学1年生の「文章力」に与える年上きょうだいの影響
The Effect of Older Siblings on the Ability to Write Longer Essays
前馬優策
類像性の論理 : 模型の人類学(その2)
The Logic of Iconicity: Anthropology of Models (2)
中川敏
ヴォルフガング・シュヴェントカー教授
リチャード・ズグスタ教授
中川敏教授
三宮真智子教授
井村修教授
近藤博之教授