認知心理学とは何だろうか : 伝統的心理学の中でゆらぐ自己内省
What is “Cognitive Psychology” ?
中島義明
教師の内的・外的統制型 : 文献展望
Review of Studies of the Locus of Control Scale for Teachers
白樫三四郎
音声知覚研究における動物実験の意義
Perception of Communication Sounds by Animals : Contributions of Animal Experiments in Speech-Perception Research
山田恒夫
「黄金分割」をめぐる先駆的研究
The Pioneering Studies about the “Golden Section”
太田裕彦 ; 中島義明 ; 山崎晃男
共分散分析とファジイ重回帰分析
Analysis of Covariance and Fuzzy Regression Analysis
吉田光雄
情動コミュニケーションにおける表示・解読規則 : 概念的検討と日米比較調査
Display and Decoding Rules in the Communication of Emotion : an Conceptual Analysis and a Cross-Cultural Questionnaire Study
中村真
信仰と社会的ネットワーク
Religion and Social Networks
川端亮
ウィトゲンシュタインのゲーデル理解について
Wittgenstein on Gödel’s Incompleteness Theorem
奥雅博
ディースターヴェークの神学批判 : 『宗教・教育改革から社会改革へ』
Diesterweg’s Kritik über die Theologie : Seine Idee “Von der Religions-und Eryiehungrseform zu der Sozialreform”
大西勝也
教育工学における「デザイン学」の提唱 : 見取り図としてのパラダイム論の基礎のもとに
Toward a Design Theory of Educational Technology Viewed from Paradigm Theory as the Sketch
菅井勝雄
学習指導要領の改訂と小・中学校の音楽科の方向性
Revision of Course of Study and Music in Elementary/Junior High School
黒上晴夫
ドイツワイマール期に関する教員研究の展開
Entwicklung der Forschung von Lehrer in der Weimarer Zeit
榊原禎宏