大阪大学人間科学部紀要 第18巻

目次

  • 主観的時間のモデル理論的分析
    A Model Theoretical Analysis of the Subjective Time
    中山康雄

  • 意味の身体化 : メルロ=ポンティと認知意味論
    The Embodiment of Meaning : Merleau-Ponty and Cognitive Semantics
    中村雅之

  • マルチメディアを利用した環境教育の実証研究
    Empirical Study of the Environmental Education Using Multimedia Case Study of the Units Marked with Hypermedia System “Man and Forest”
    木原俊行 ; 水越敏行

  • ラオエス・ハウスの教育実践の根底にある教育理念について
    Die Betrachtung über die pädagogische Idee des “Rauhen Hauses”
    大西勝也

  • 逆転移に関する考察 : 分離と融合を巡って
    Some Considerations on Counter-Transference : On the Problems of the Functions of Detachment and Fusion
    吉田圭吾

  • 女性の性役割受容をめぐって
    Who Do Women Accept the Idea of Sex-Roles?
    木村涼子

  • ハイパーメディアと学習情報
    Hypermedia and Information
    黒上晴夫

  • 連想語産出に及ぼす文脈と年齢の効果からみた意味ネットワークの構造と発達
    Structure and Development of Semantic Network : The Effects of Contexts and Ages on Associative Words Production
    中島義明 ; 山崎晃男

  • うま味とはどんな味だろうか
    What is “UMAMI”?
    山本隆

  • 情報処理教育に関する調査結果報告
    A Survey Report on Education for Information Processing
    吉田光雄 ; 中村真

  • 心理学におけるファジイ理論の応用 : 情動カテゴリー研究を例として
    Fuzzy Concepts in Psychology : Fuzzy Concepts and The Cognition of Emotion Categories
    中村真 ; 吉田光雄