大阪大学大学院人間科学研究科紀要 第27巻

目次

  • 態度帰属の意味論
    Semantics for Attitude Ascription
    中山康雄

  • 代名詞の意味論 : 代名詞のE-type 的用法を批判する
    Semantics for Pronouns: Criticizing E-Type Approaches to Anaphora
    小山虎 ; 中山康雄

  • フーコーのエノンセについて -砂漠の言語論に向けて-
    Essai sur l’énoncé chez Foucault: Vers une sémiologie sans transcendance
    檜垣立哉

  • 過去の成功・失敗経験が現在や未来に及ぼす影響-成功・失敗経験の多様な意味-
    The Impact of Successful or Unsuccessful Past Experiences: Relationship with Present and Future
    尾崎仁美 ; 上野淳子

  • 解放教育から人権教育への変化と障害児教育
    Education for Children with Disabilities under the Change from Liberation Education into Human Rights Education
    金子伊智郎

  • 人権教育におけるセルフ・エスティーム概念とその位置づけ
    A Study on the Concept of Self-esteem in Japanese Human Rights Education and Its Implications
    野崎志帆 ; 平沢安政

  • 国立大学における教養部の解体 : 共通・教養教育のあり方をめぐって
    Restructuring of “Kyouyou-bu” (department for general education) at Japanese National Universities in the 1990: Faculty’s Thoughts towards their Education Duty
    冠野文

  • 構造-機能理論の危機そして没落からの克服
    Toward the Reconstruction of the Structural-Functional Theory
    直井優

  • 痴呆性高齢者に対する家族介護者の態度に関する研究
    The Attitude of Family Caregivers toward the Elderly with Dementia
    柏木哲夫 ; 森本美奈子