態度帰属の意味論
Semantics for Attitude Ascription
中山康雄
代名詞の意味論 : 代名詞のE-type 的用法を批判する
Semantics for Pronouns: Criticizing E-Type Approaches to Anaphora
小山虎 ; 中山康雄
フーコーのエノンセについて -砂漠の言語論に向けて-
Essai sur l’énoncé chez Foucault: Vers une sémiologie sans transcendance
檜垣立哉
過去の成功・失敗経験が現在や未来に及ぼす影響-成功・失敗経験の多様な意味-
The Impact of Successful or Unsuccessful Past Experiences: Relationship with Present and Future
尾崎仁美 ; 上野淳子
解放教育から人権教育への変化と障害児教育
Education for Children with Disabilities under the Change from Liberation Education into Human Rights Education
金子伊智郎
人権教育におけるセルフ・エスティーム概念とその位置づけ
A Study on the Concept of Self-esteem in Japanese Human Rights Education and Its Implications
野崎志帆 ; 平沢安政
国立大学における教養部の解体 : 共通・教養教育のあり方をめぐって
Restructuring of “Kyouyou-bu” (department for general education) at Japanese National Universities in the 1990: Faculty’s Thoughts towards their Education Duty
冠野文
構造-機能理論の危機そして没落からの克服
Toward the Reconstruction of the Structural-Functional Theory
直井優
痴呆性高齢者に対する家族介護者の態度に関する研究
The Attitude of Family Caregivers toward the Elderly with Dementia
柏木哲夫 ; 森本美奈子