教育と人間への問い(遺稿)
Die Frage nach der Erziehung und dem Menshen (Aus dem Nachlass)
森昭
公教育の管理と住民参加 : ニューヨーク市の事例を中心に
Governance of the Public Education and Participation of the Area Residents : a case study of New York City
金子照基
想念(Konzeptionen)の論理 : 人間の言語性とその形成についての一考察
Logik der Konzeptionen : eine Betrachtung zur Sprachlichkeit des Menshen und ihrer Gestaltung
森田孝
大正・昭和初期教育政策史の研究(2) : プレッシャーグループとしての帝国教育会、教育擁護同盟
The Study of Educational Policy in Taisho and Early Showa Era (Part 2) : especially on the real aspect of Teikoku-Kyoiku-Kai and Kyoiku-Yogo-Domei as pressure groups
阿部彰
「自発性」と「生産性」 : フロムの「自己実現」論について
Spontaneity and Productiveness : on Erich Fromm’s theory of the self-realization
田中毎実
探求的学習過程とその教授の条件
Inquiry Learning and Conditions of the Teaching
寺西和子
思考活動に伴なう脳波の変化 : 因子分析によるPower Spectrumのパターン分類とLaterality
EEG Change Accompanied with Metal Activity : factor analytic study of power spectrum and laterality difference
柏原恵龍
霊長類における幼体の行動発達と初期母子関係 : 常同行動の比較行動学的分析
The Study of Early Mother-Infant Relationship in Japanese Macaques : an ethological analysis of stereotyped behaviors
南徹弘
視覚における回転図形の認知機構
Mechanisms of Visual Perception of Roteted Patterns
乾敏郎 ; 鈴木良次
最大確率推定量の2次の有効性
Second Order Efficiency of Maximum Probability
高橋倫也
ヴェーバーと「意味」の社会学的把握
On the Method of Understanding of Weber
厚東洋輔