中国における地震災害とジェンダーに関する研究のレビュー : 2003-2023年の研究を中心に
A Review of Research on Earthquake Disasters and Gender in China for the Period 2003 to 2023
李 婧・大谷 順子
日中地震災害対応におけるソーシャル・キャピタルの有効性の違いに関する研究
The Differing Effectiveness of Social Capital in Building Disaster Resilience between China and Japan
王 藝璇・大谷 順子
自記式認知行動特性尺度の短縮版開発 : WAIS-Ⅲ との関連から
Development of a Shortened Self-Report Cognitive-Behavioral Traits Scale : Insights from the relationship with WAIS-Ⅲ
平井 啓・山村 麻予・金子 茉央
「かわいい」の複合語に関する小史
A Short History of Compound Words Derived From “Kawaii”
井原 なみは・入戸野 宏
く教育改革>下における女性校長の学校経営 : 困難・葛藤、リーダーシップ、ジェンダー平等
School Management of Female Principals Under (Education Reform) : Difficulties/conflicts, leadership, gender equality
佐藤 智美
記号を生み出す空想 : 記憶と想像力の政治経済学批判序説〈4〉
The Sign-Making Fantasy : Critique of the political economy of memory and imagination, Part IV
野尻 英一
共生概念に関する理論的・実証的課題の検討
Review of Theoretical and Empirical Studies on the Concept of Conviviality
荒牧 草平
脈波測定における最大リアプノフ指数(LLE)の意味に関する再検討
A Reexamination of the Meaning of the Largest Lyapunov Exponent in Pulse Wave Measurements
胡 毓瑜・三好 恵真子
児童福祉司の育成システム再構築に向けた文献レビュー : トラウマインフォームドな育成モデルに焦点を当てて
A Literature Review on Restructuring the Child Welfare (protective) Worker Training System : Focusing on a trauma-informed nurturing model
吉村 拓美・野坂 祐子
持続的フロー体験の詩的表現
A Poetic Expression of the Continuous Flow Experience
河森 正人
「戦後」の生活者の思想を討究する「写真実践」の方法論的可能性 : ひとびととの距離を埋めゆく東松照明の重層的経験の意味
The Methodological Potential of “Photography in Practice (shashin-jissen)” Depicting the Thought of Common People in the “Postwar” Period : Importance of the layered experience of Shōmei Tōmatsu deepening his understandings of the reality through photography
吉成 哲平・三好 恵真子
対人援助職者を対象としたストレスおよびトラウマに関連する心理教育的介入の文献レビュー
Literature Review on Stress- and Trauma-Related Psychoeducational Interventions for Human Service Professionals
小川 恵美子・野坂 祐子
アニメを活用した心理的サポート : アニメーション療法の可能性
Psychological Support Using Anime : The potential of animation therapy
藪田 拓哉・佐々木 淳
児童自立支援施設併設校勤務による教員の指導およびかかわり方の変化についての一考察
Changes in Teachers’ Teaching and Involvement Style After Working at Alternative Provision Schools in Children’s Self-Reliance Support Facilities
小形 美妃・野坂 祐子
2012年以降の「里山」研究の動向について
Trends in “Satoyama” Research since 2012
張 曼青
足立浩平教授
老松克博教授
千葉泉教授
森川和則教授